Het ontwerpen van een huisstijl wordt in samenewerking met u als klant gedaan. Zo kijken wij naar uw branche, eventuele thema’s of kleuren die u al op bijvoorbeeld het pand of bedrijfsauto’s heeft. Daarnaast komt natuurlijk uw persoonlijke smaak aan bod, welke kleuren heeft u in gedachte? Heeft u zelf al een idee voor de vormgeving? Misschien heeft u zelfs al iets uitgewerkt op papier. Dit zijn allemaal punten waar wij op focussen.

huisstijlLogo

Het logo is misschien wel een van de belangrijkste punten die de huisstijl heeft. Dit staat echter op uw site, facturen, offertes, visitekaartjes, etc. Een logo moet zo ontworpen zijn dat mensen die het zien gelijk denken “Heey dat is bedrijf X”. Denk hier aan het “bloemetje” van UPC of aan de “schelp” van Shell, dit maakt uw logo uniek. Ook hier kijken wij naar wat u als klant wilt, logo’s hoeven niet perse branche gebonden te zijn. Het moet u aanpreken en herkenbaar zijn dat u bedrijf X bent.

Kleuren

De kleuren die u kiest kunnen ook enorme voordelen hebben waaraan mensen uw bedrijf herkennen. Een bepaalde kleuren combinatie kan er al voor zorgen dat mensen uw bedrijf gelijk herkennen, zonder ook nog maar enige naam of logo gezien te hebben. Denk hier aan Essent met hun “roze” bedrijfswagens of aan PostNL met de combinatie oranje, wit en blauw. Kleuren kiezen die u aanstaan en deze zo verwerken dat u een indruk achterlaat is de uitdaging waar wij voor gaan.

Briefpapier

Zodra u het logo, de slogan en de kleuren combinatie heeft, kan er gekeken worden naar het briefpapier. Het briefpapier wordt voornamelijk gebruikt voor schriftelijk contact met uw klant. Daarom komt het ook heel vaak voor dat de style van uw website, en de style van uw briefpapier overeen komen. Dit kan al op de subtielste manier, u wilt immers geen druk briefpapier wat het lezen moeilijk maakt en uw eventuele drukkosten stijgen. Heeft u een mooi “lijn effect” op uw website met de kleuren? Dan is het ook heel netjes om dit toe te passen op uw briefpapier.

Visitekaartjes

Zoals de term al zegt dit is uw visitekaartje, de eerste indruk die u bij de potentionele klant achterlaat. Ook hier stemt u het visitekaartje af met de huisstijl die u heeft laten ontwerpen. Dat betekend dat er het logo, de slogan en een design op komt dat uw complete huisstijl reflecteert. Zodat mensen die naar uw website gaan (wat vermeld staat op het visitekaartje) meteen aan de style zien dat ze goed zitten. Zoals u weet, de eerste indruk is het belangrijkste, er is zelden een do-over (tweede kans).